COUNTERSTRIKE
TRAIN: map overzicht
Geschreven door jake
12 Oct 2018

Ben je een CS:GO speler of fan en wil je alles weten over je favoriete mappen? Dan is dit de ideale manier om er meer over te weten te komen! Dit is de eerste uitgebreide map beschrijving uit de reeks die we gaan voorstellen de komende weken. De reeks zal bestaan uit de favoriete mappen van onze deelnemende CS:GO pro spelers uit de Kayzr League. De eerste en populairste map in de reeks is Train.

Map callouts

Train is een memorabele en klassieke Counter-Strike map die beschikbaar is in competitieve matchmaking. Met de nieuwe en bijgewerkte versie voor Counter-Strike: Global Offensive is het logisch waarom dit de meest geliefde map is door onze pro spelers. Wat je vooraf moet weten zodat je later verder kan volgen als we het hebben over specifieke locaties, zijn map-callouts. Een map-callout, is wat je gebruikt om te beschrijven waar jij of de vijand zich op de map bevindt. Het is zeer nuttige informatie voor je teamgenoten, daarom is het aangeraden alle elementaire callouts zo snel mogelijk te leren. Wanneer je een vijand ziet of sterft, roep je op waar het allemaal afspeelt. Op deze manier weten je teamleden precies waar ze moeten kijken. Ook de teams uit de Kayzr League gebruiken ze. Bij de meeste pro spelers zijn deze hetzelfde. Voor Train ziet het er als volgt uit.

killping©

Officiële beschrijving

Counter Terrorists: voorkom dat terroristen de nucleaire lading van twee treinen bombarderen. Teamleden moeten eventuele bommen onschadelijk maken die de payloads bedreigen.
Terrorists: de terrorist met de C4 moet een van de ladingen vernietigen.

Andere opmerkingen: er zijn 2 payloads op de treinen in de missie.

Map Informatie

Maker: Valve
Scenario: Bomb defusal
Terrorists: Balkan
Counter Terrorists: SEAL Team 6
Locatie: Rusland
Thema: Industrie

Map overzicht

Valve heeft de map van de grond af opnieuw opgebouwd om zowel de visuele uitstraling als de competitieve gameplaybalans van deze iconische locatie te verbeteren. Dit verwezenlijkte ze door het maken van meer intuïtieve lay-outwijzigingen en het opnieuw interpreteren van grote en kleinschalige omgevingselementen. Dit om het beoordelen van ruimte en afstand te verbeteren. In deze video vind je een montage van alle iteratieve wijzigingen die tijdens de ontwikkeling van de map zijn aangebracht. Hieronder lees je ook een aantal diepgaande verklaringen voor deze wijzigingen.

Bombsite A

De lay-out van A-site is volledig aangepast om de strategische benadering of het opnieuw controleren van het bomdoel te verbeteren. Het controleren van A-site op verborgen vijanden was vooral moeilijk in de vorige versie van Train. In de bijgewerkte versie is het voor een zelfverzekerd team mogelijk om gemeenschappelijke verborgen plekken, op een meer bewuste en methodische manier, te controleren. Er is dus geen nood meer aan om zich te moeten haasten naar gevaarlijke overlappende gevechten.

Bombsite A

De bom-sites zijn de belangrijkste visuele en gameplay-elementen van elke map. Valve zorgde ervoor dat de sites zowel fysiek als esthetisch opvielen. Om dit te bereiken verhoogden ze de verzadiging van de nucleaire motoren en containers ten opzichte van de omgeving. De ingetogen tonen van de omringende muren en props maken het de bombsites mogelijk om de visuele aandacht te vangen en vast te houden. Ook voor het beter herkennen van vijandige spelers te bevorderen, hebben ze zorgvuldig grote, solide gebieden gemaakt met een eenvoudig kleurenpalet. Door niet te veel aandacht te besteden aan details, wordt het ook eenvoudiger voor het spotten van vijanden. Omdat bombsites nu eenmaal een hoofdgedeelte zijn van de gameplay, hebben ze ernaar gestreefd dat de verhoogde grafische getrouwheid, het spelen van het spel niet hindert. Bijvoorbeeld, de gevallen treinwagon met het bomdoel heeft schade aan de omgeving veroorzaakt. Maar de schade is beperkt tot de grond waar de leesbaarheid geen probleem is. Dezelfde aandacht werd besteed aan de textures van de omringende ruimte. De muren zijn eenvoudig en kaal in de richting van het spelersgebied. De grafische getrouwheid neemt echter wel toe naar de bovenkant van de ruimte. Om het gemakkelijker te maken om afstanden te beoordelen, hebben ze referenties voor menselijke schaal toegevoegd, zoals handvatten, rekwisieten en meer.

In tegenstelling tot de originele versie van Train, is de middelste tunnel verwijderd aan de CT-kant van de tuin. Dit maakt het doortrekken van "IVY" veiliger, wanneer je erin slaagt om als eerste door tunnel te dringen en een plek hebt waar je kunt hergroeperen voordat je je volgende zet doet. De twee overblijvende tunnels werden breder, helderder en zichtbaarder. Bovendien zijn ze nu duidelijk gemarkeerd, waardoor het maken van callouts eenvoudiger wordt. Ook werd er een groot niemandsland buiten de ladderruimte geopend. Hierdoor kunnen spelers het voorzichtig benaderen en / of voorbereiden met rookgranaten. (Later lees je meer over deze granaten en waarom ze op deze map zo handig zijn.) Om deze ruimte te openen, werd de treinwagon verwijderd die het dichtst bij de ladderkamer was, vaak "Popdog" genoemd. De belangrijkste toegang tot de site is volledig herwerkt. Terrorists (Ts) komen nu van de andere kant dan de Counter Terrorists (CT), waardoor het gemakkelijker wordt om de bovenkant van de dichtstbijzijnde treinwagon te controleren terwijl je systematisch door de site werkt. Dit dient ook als een veilig gebied waar je kunt verzamelen voordat je op de site duwt. Rook en flitsgranaten kunnen uit Ts-spawn worden gegooid of net voordat je de site betreedt. Om zowel de aandacht te verschuiven naar de positie van de sniper van de CT en het spel op het grondniveau scherp te stellen, is de positie van de Ts sniper verwijderd. De positie van de CT sniper is daarom ook aangepast, deze is kleiner van formaat en heeft een visuele dekking. Ook hier maken de lichter gekleurde muren het gemakkelijk om te controleren of er een sluipschutter aanwezig is of niet. Een laatste puntje over bombsite A is dat die verder naar de CT kant van de map getrokken is. Met de veranderingen in de complexiteit van de site hoopt Valve dat de gevechten hier nu systematischer en eerlijker zullen zijn. Specifiek om met minder haast de site in controle te krijgen en je meer moeite moet doen om de site op te ruimen.

Bombsite B

Bombsite B

Ook de B-site heeft enkele wijzigingen ondergaan, met als doel de site gemakkelijker te kunnen voorbereiden voordat een aanval wordt ingezet. Je kunt nu, vanuit relatieve veiligheid dankzij de achtertunnels, flashbangs of rookgranaten in de site gooien. De site is ook aangepast om de effectiviteit van enkele vaak gebruikte CT posities te verminderen. Van zodra Ts de controle hebben over de achtertunnels, kunnen ze granaten gooien door een nieuwe doorgang. Natuurlijk kan dit ook door de verdedigende CT worden gebruikt om met behulp van brandbommen of HE-granaten de op de loer liggende Ts te stoppen. Verder is het bovenste platform in de bomsite aangepast zodat CT het niet langer kunnen vasthouden door enkel te pieken. Je kunt nog steeds hurken op de draadspoel naast de ladder, maar je zult je bovenlichaam wel blootstellen. De omgeving rondom dit gebied maakt het voor potentiële verdedigers gemakkelijker. Zo zal bijvoorbeeld een gehurkt spelerpersonage sneller contrasteren met de oranje en witte muur achter hem. Dit maakt het gemakkelijk om een snelle beslissing te nemen bij het kijken naar de plek. Als laatst hebben Ts een zijdelingse dekking gekregen in de lagere oprit, zodat ze zichzelf niet hoeven bloot te leggen wanneer ze van de helling afdalen. CT kunnen deze positie gemakkelijk pieken, maar het vereist van hen dan weer dat ze een risico nemen.

Algemeen textures

Alle textures die in Train gebruikt worden, zijn met de hand geschreven om Valve in staat te stellen de pixeldichtheid in de hele omgeving te verenigen. Dit helpt visuele veranderingen tussen de verschillende grafische instellingen te verminderen en minimaliseert de impact van grafische instellingen op het spel. Ook hebben ze al vroeg de keuze gemaakt om het lezen van het silhouet te verbeteren door de betrouwbaarheid van het model te vergroten. Dit met als doel de map Train te moderniseren. De leesbaarheid op afstand en grafische consistentie laat de community mapmakers de nieuwere inhoud gebruiken. Tot slot is er voor de creatie van de wereldtextures gekozen om wereldtextures te maken op basis van broninhoud van hoge resolutie, die voornamelijk door modellen werd gegenereerd. Hierdoor kunnen ze de kleur, waarde en details van de textures sterker verenigen dan alleen het gebruik van fotobronnen. Ook jullie kunnen vandaag de dag die inhoud gebruiken.

Wil je meer weten over deze map? Dan heb je geluk! We plannen ook nog een uitgebreid artikel waar we de bekendste strategie bespreken en jullie enkele tips meegeven.